روانشناسی
جمعه 8 دی 1391برچسب:, :: 12:55 :: نويسنده : فاطمه رسولی نیا

جهت رمز گشـايي حركات چشمها صورت را به 3 بخش فوقاني-مياني-تحتاني در ذهن خـود مجسم كنيد. اكنون مجددا آن 3 بخش را از وسط به 2 بخش چپ و راست تقسيم كنيد. حركت چشم به سمت هر يك از اين 6 منطقه را ميتوان اينگونه تفسير كرد:

بالا: ديداري

وسط: شنيداري

پايين: تكلم و احساسات

سمت چپشان مربوط به اطـلاعـات يـادآوري شده و سمت راستشان مربوط به اطلاعات خلق شده مي باشد. به اين مفهوم كه شخص به مـنظور دستيابي به مناطق مرتبط با حواس پنجگانه مغز بطور غير ارادي چشمانش را به جهات مختلف حركت ميدهد.

  • چشمها بالا وچپ: نيـمكره غيـر بـرتـر تـجـسـمات فكري - تصوير ذهني يادآوري شده - دستيابي به خاطرات بصري (Vr)
  • چشمها بالا و راست: نيـمـكره بـرتـر تجسمات فكري-تصوير ذهني خلق شده-قوه مخيله (Vc)
  • چشمها وسط و چپ: نيـمـكره غـير برتر پردازش حـس شـنـوايي-دستيابي به خاطرات اصوات-افتراق تن صدا (Ar)
  • چشمها وسط و راست: نـيـمـكره بـرتر پـردازش حـس شنوايي-تجسم اصوات جديد (Ac)
  • چشمها پايين و چپ: نداي درون-گفتگوي باطني-ايجاد كلام(Ad)
  • چشمها پايين و راست: احساسات، حـس لامـسه و هـم احشايي-دستيابي به احساسات، عواطف، احساس سردي وگرمي، درد، فشار، حركت و جاذبه(K)
  • چشمها مستقيم بسمت روبرو و متسع: دسـتـرسـي سـريع و آني به تمام اطلاعات حسي (معمولا بصري)

برو ادامه مطلب جالبه



ادامه مطلب ...
جمعه 8 دی 1391برچسب:, :: 12:26 :: نويسنده : فاطمه رسولی نیا

 

تصویر شماره 1:(معقول و سازگار) در زندگی به رفتار و عشق ساده و بی پیرایه اهمیت میدهید دیگران به شما اعتماد میکنند به دوستان نزدیک خود امنیت و آرامش میدهید اطرافیان به عنوان شخصی خونگرم و با محبت شما را تحسین میکنند از موارد پیش پا افتاده و کلیشه ای دوری میکنید لباس و پوشش شما ساده ام آراسته است. 

 

 

تصویر شماره 2(تحلیل گر،قابل اعتماد و متکی به خود) حساسیت و دقت بالا یکی از خصوصیات اصلی شخصیت شماست همواره دوست دارید اطراف خود را با وسایل زیبایی محصور کنید تا مورد توجه دیگران باشد از نظر شما فرهنگ هر فرد بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد این موضوع نقش مهمی در زندگی شما ایفا میکند به همین دلیل همواره خود را با وقار و کم نظیر جلوه میدعید و برای سطح فرهنگی افرادی که با آنها در ارتباط هستید اهمیت زیادی قائل هستید.
تصویر شماره3(آسوده خاطر،سرحال و با نشاط) عاشق زندگی آزادی هستید و سعی میکنید که حداکثر استفتده را از موقعیت هایی پیش آمده ببرید اعتقاد دارید که هرفرد فقط یک بار فرصت زندگی کردن دارد و با ید قدر آن را بداند نسبت به مسائل جدید بسیار کنجکاو و مشتاق هستید و هیچ چیز برایتان بدتر از مقید بودن و محدود کردن نیست همیشه شاد و پر انرژی به نظر میرسید و همواره آماده برخورد با رویدادهای غیر منتظره هستید.
تصویر شماره 4(مستقل و نامعلوم) خواستار زندگی آزاد و بدون وابستگی هستید تا خودتان مسیر زندگی را مشخص سازید تمایل هنرمندانه ای در کار و فعالیت های خود دارید شیوه ی زندگی شما بسیار فرد گرایانه است بر طبق عقاید و باورهای خود زندگی میکنید و از تقلید خوشتان نمی آید و به آزادی فردی اعتقاد خاصی دارید به طور کلی شخصیت پیچیده هی دارید و گاهی اوقات غیرقابل پیش بینی میشوید و کارهایی میکنید که بر خلاف آن چیزی که از شما انتظار میرود است.
تصویر شماره 5(درو ن گرا،حساس و متفکر) ترجیح میدهید تنها باشید تا این که بحث و گفت و گوی کلیشه ای با دیگران داشته باشید رابطه ی محکمی با دوستانتان دارید و معتقدید این کار آرامش درونی را که به آن احتیاج دارید برایتان فراهم میکند نگاهی عمیق به مسائل پیرامونتان دارید و از سطحی بودن به شدت بیزارید خیلی کم خسته میشوید و به سادگی میتوانید با تنهایی کنار بیایید.
تصویر شماره 6(عمل گرا،مطمئن به خود و ماهر)در طول زندگی همواره مسئولیت کارهای خود را بر عهده میگیرید و به تلاش و کوشش خود بیش از شانس اهمیت میدهید در برخورد با مسائل مختلف راهکارهایی عملی و ساده به ذهنتان میرسد نگاه واقع بینانه ای به اتفاقات روزمره زندگی خود دارید و سعی دارید مسائل را بدون نگرانی و استرس به کمک عقل و منطق حل کنید.
تصویرشماره7(آرام و محتاط) شما شخص بی تکلف و راحت و محتاطی هستید که به راحتی با دیگران دوست میشوید در عین حال از داشتن خلوتی سرشار از سکوت بسیار لذت میبرید تا بتوانید در آمش آن به معنای واقعی زندگی بیندیشید شما از درون نیاز شدیدی به آرامش احساس میکنید و تلاش میکنید انرا در دل طبیعت زیبا و دست نخورده بیابید با وجود تمام این ویژگی ها اصلا گوشه گیر نیستید بلکه احساس میکنید با این روش بهتر میتوانید از زندگی خود لذت ببرید
تصویر شماره8(عاطفیفخیال پرداز و احساساتی) شخصی بسیار حساس هستید و از دید منطقی و عاقلانه به مسائل نمینگرید احساس تنها چیزی است که برایتان مهم است و اگر کسی عواطف شما را نادیده بگیرد به شدت ناراحت میشوید و به این زودی ها نمیتوانید او را ببخشید نسبت به افرادی که خشک و منطقی هستند و فقط منطق برایشان مهم است بی اعتنا هستید و هرگز آنها را به عنوان دوست صمیمی خود انتخاب نمیکنید کارتان را با توجه به روحیه تانن انتخاب میکنید و بیشاز درامد به جو صمیمانه محیط کار اهمیت میدهید گاهی اوقات در فکر و خیال فرو میوید و آرزوهای دور و درازی را در سر میپرورانید بدون آنکه نگران اتلاف وق باشید.
تصویر شماره 9(فعال و اجتماعی) به ریسک در زندگی علاقه مند هستید دوست دارید کارهای متفاوت و جالبی را انجام دهید و تجارب جدیدی از دیگران بیاموزید و دوست دارید نقش فعالی در کارها داشته باشید.مایلید در همه کارها پیشقدم شوید و از انجام کارها به صورت گروهی لذت میبرید.

 

 

 

تست خودشناسی با تصاویر
به تصاویر زیر نگاه کنید و اولین تصویری را که در نگاه اول نظرتان را جلب کرد انتخاب کنید و با توجه به آن تحلیل روانشناسی تست را بخوانید تا ویژگی های درونی خود را بشناسید. 

تحلیل تست

پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:, :: 7:54 :: نويسنده : فاطمه رسولی نیا

چرا مطالعه تاریخچه روان‌شناسی ضرورت دارد؟

چرا مطالعه تاریخچه روان‌شناسی ضرورت دارد؟
روان‌شناسی امروز به محدوده وسیعی از موضوعات توجه نشان می‌دهد و رفتار و فرایندهای ذهن انسان را از سطح اعصاب تا سطح فرهنگ جامعه مورد نظر می‌گیرد. روان‌شناسان نیز مسائل انسان را از قبل از تولد تا زمان مرگ مورد مطالعه قرار می‌دهند. با درک تاریخچه روان‌شناسی، می‌توان درک بهتری نسبت به این که این موضوعات چگونه مورد مطالعه قرار می‌گیرند و تا کنون این مطالعات چه دستاوردهایی به همراه داشته است، پیدا کرد.

پرسش‌ها در روان‌شناسی
از نخستین روزها، روان‌شناسی با پرسش‌های گوناگونی روبرو بوده است. پرسش اولیه درباره چگونگی تعریف روان‌شناسی، به استقرار این رشته به عنوان یک رشته علمی مجزا از فیزیولوژی و فلسفه کمک کرد. پرسش‌های دیگری که روان‌شناسان از ابتدا تا کنون با آن روبرو بوده‌اند عبارتند از:

  • چه موضوعات و عناوینی به روان‌شناسی مربوط است؟
  • از چه روش‌های پژوهشی باید برای مطالعه روان‌شناسی استفاده کرد؟
  • آیا روان‌شناسان باید از پژوهش‌های خود برای تحت تأثیر قرار دادن سیاست‌های اجتماعی، آموزش و سایر جنبه‌های رفتاری انسان استفاده کنند؟
  • آیا روان‌شناسی واقعاً یک علم است؟
  • آیا روان‌شناسی باید بر رفتارهای قابل مشاهده تمرکز کند یا فرایندهای درونی ذهن؟

آغاز روان‌شناسی: فلسفه و فیزیولوژی
با وجودی که روان‌شناسی تا اواخر قرن نوزدهم هنوز به عنوان یک رشته علمی جداگانه پدید نیامده بود، امّا تاریخچه، اولیه آن را می‌توان تا زمان تمدّن یونانی‌ها ردگیری کرد. در خلال قرن هفدهم میلادی، رنه دکارت فیلسوف فرانسوی، ایده دوگانگی یا ثنویت را مطرح کرد. او ادعا کرد که ذهن و بدن، دو موجودیت جداگانه هستند که با هم تعامل دارند و تجربیات انسانی را شکل می‌دهند. بسیاری از جنبه‌های دیگری که هنوز مورد بحث روان‌شناسان معاصر است، مانند نقش نسبی طبیعت در مقابل تربیت، ریشه در همین بحث‌های فلسفی اولیه دارد.

پس چه چیزی روان‌شناسی را از فلسفه جدا می‌کند؟ با وجودی که فیلسوفان اولیه نیز بر روش‌هایی نظیر مشاهده و منطق اتکاء می‌کردند، امّا روان‌شناسان امروزی از متدولوژی‌های علمی برای مطالعه و نتیجه‌گیری درباره افکار و رفتار انسان بهره می‌گیرند. فیزیولوژی نیز در سر بر آوردن روان‌شناسی به عنوان یک نظام علمی نقش داشته است. نخستین پژوهش‌های فیزیولوژی بر روی مغز و رفتار انسان، تأثیر عمیقی بر روی روان‌شناسی داشته و نهایتاً در کاربرد متدولوژی‌های علمی در مطالعه افکار و رفتار انسان سهیم بوده است.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 7 دی 1391برچسب:روانشناسی,تست روانشناسی, :: 16:21 :: نويسنده : فاطمه رسولی نیا

 

psychology
روانشناسي
واژة روانشناسي براي ما واژة آشنايي هست؛ در برنامه‌هاي تلويزيوني، در برنامه‌هاي راديويي، در وب‌سايت‌هاي مختلف، در روزنامه و مجله حتماً به مطالبي برخورديم كه ماهيتشون روان‌شناسي بوده! ولي آيا تا حالا از خودمون پرسيديم كه روان‌شناسي يعني چي؟
اگر بخوايم يك تعريف كتابي از روان‌شناسي بديم، بايد بگيم: "علم مطالعة رفتار و فرآيندهاي ذهني".
ولي اگر بخوايم خودموني تعريفش كنيم بايد بگيم: "علمي كه به دنبال جواب اين سؤال‌هاست: كي، كِي، كجا، چرا اين‌گونه رفتار مي‌كند؟".
بد نيست در مورد حوزة فعاليت علم روان‌شناسي هم صحبت كنيم. روان‌شناسي حوزة گسترده‌اي رو داره: از زمان تشكيل نطفه – يا حتّي قبل از اون، تا زمان بعد از مرگ – و حتّي بعد از اون.
 برای خوندن توصیه ها برو ادامه مطلب


ادامه مطلب ...
پيوندها
  • ردیاب ماشین
  • جلوپنجره اریو
  • اریو زوتی z300
  • جلو پنجره ایکس 60

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تاریخچه cpu و آدرس fati73.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 2
بازدید کل : 65232
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


كد ماوس

آمارگیر حرفه ای سایت

.